ردیابی شود یا نه؟ اپل اکنون به ما حق انتخاب دارد.


اگر چاره ای داشتیم ، آیا هر یک از ما می خواهد برای دیدن تبلیغات دیجیتالی مرتبط تر ، به صورت آنلاین ردیابی شود؟

ما هنوز کشف نکرده ایم.

روز دوشنبه ، اپل قصد دارد iOS 14.5 را که یکی از مورد انتظارترین به روزرسانی های نرم افزار برای آیفون و آیپد در سال های گذشته است ، منتشر کند. این شامل یک ابزار جدید حفظ حریم خصوصی به نام شفافیت ردیابی برنامه است که می تواند به ما کنترل بیشتری در نحوه به اشتراک گذاشتن داده هایمان بدهد.

نحوه عملکرد آن به این صورت است: وقتی برنامه ای می خواهد فعالیت های ما را برای اشتراک اطلاعات با اشخاص ثالث مانند تبلیغ کنندگان دنبال کند ، پنجره ای در دستگاه اپل ما ظاهر می شود که از ما اجازه می خواهد این کار را انجام دهیم. اگر نه بگوییم ، برنامه باید نظارت و اشتراک داده های ما را متوقف کند.

به نظر می رسد این pop-up تغییرات جزئی در طراحی داشته باشد ، اما صنعت تبلیغات آنلاین را متزلزل کرده است. نکته قابل توجه این است که فیس بوک مسیر نظامی را در پیش گرفته است. سال گذشته ، این شبکه اجتماعی با ایجاد یک وب سایت و تبلیغات در کل صفحات روزنامه ، ویژگی محرمانه بودن اپل را محکوم کرد که به ضرر کسب و کارهای کوچک است.

یک انگیزه بزرگ البته این بود که تنظیم حریم خصوصی می تواند به تجارت فیس بوک آسیب برساند. اگر ترجیح دهیم به فیس بوک اجازه ندهیم ما را ردیابی کند ، برای شرکت سخت تر خواهد بود که ببیند برای چه برنامه هایی در فروشگاه های دیگر خرید می کنیم یا چه کاری انجام می دهیم ، و این باعث می شود مارک ها ما را با تبلیغات هدف قرار دهند. (مارک زاکربرگ ، مدیر اجرایی فیس بوک ، استدلال کرد که تجارت شرکت وی تحت تأثیر سیاست های اپل قرار خواهد گرفت).

جنی گبهارت ، مدیر بنیاد الکترونیکی مرز ، یک سازمان غیر انتفاعی حقوق دیجیتال ، گفت: “این یک گام بزرگ در جهت درست است ، فقط به این دلیل که باعث فساد فیس بوک می شود.”

اما ، وی افزود ، “یک س questionال بزرگ این است که ، آیا این جواب می دهد؟”

خانم گبهارت و سایر کارشناسان حفظ حریم خصوصی گفتند که ویژگی جدید اپل برای پایان دادن به ردیابی سایه آیفون کافی نیست. او و دیگران گفتند که این به سادگی می تواند توسعه دهندگان و شرکت های فناوری تبلیغات را به یافتن روزنه هایی تشویق کند تا آنها بتوانند به روش های مختلف مردم را ردیابی کنند.

من حدود دو ماه است که نسخه های اولیه iOS 14.5 را آزمایش می کنم تا با کنترل های حریم خصوصی جدید و سایر ویژگی های جدید سازگار شوم. فقط تعداد کمی از توسعه دهندگان پاپ آپ را با مردم آزمایش کرده اند ، بنابراین یافته های من در مورد عملکرد خصوصیات حریم خصوصی محدود است.

اما من فهمیدم که iOS 14.5 دارای ویژگی های جدید مهم دیگری است. یکی توانایی استفاده از Siri برای کار با یک پخش کننده موسیقی غیر از Apple Music مانند Spotify است. این یک معضل بزرگ است: در گذشته می توانستید از سیری بخواهید که از طریق Apple Music آهنگ پخش کند ، بنابراین دستیار صوتی برای کسانی که سایر سرویس های موسیقی را ترجیح می دهند چندان مفید نبود.

در اینجا آنچه شما باید در مورد نرم افزار جدید اپل بدانید آورده شده است.

درک نحوه پیگیری در برنامه ها مهم است.

فرض کنید از یک برنامه خرید برای جستجوی مخلوط کن استفاده می کنید. به مخلوط کن X نگاه می کنید ، سپس برنامه را می بندید. بعداً تبلیغات این مخلوط کن در سایر برنامه های موبایل مانند فیس بوک و اینستاگرام شروع به نمایش کرد.

آنچه اتفاق افتاده است: برنامه خرید یک شرکت فناوری تبلیغاتی را استخدام کرد که ردیاب ها را در این برنامه ایجاد می کرد. این ردیاب ها برای تعیین دقیق شما ، اطلاعات موجود در دستگاه شما را بررسی می کردند. وقتی برنامه های دیگری را که با همان شرکت فناوری تبلیغات کار می کنند باز می کنید ، این برنامه ها می توانند شما را شناسایی کرده و تبلیغاتی را برای مخلوط کن Brand X به شما نشان دهند.

ویژگی جدید حریم خصوصی اپل به شما اجازه می دهد تصمیم بگیرید که آیا می خواهید این اتفاق بیفتد. اکنون وقتی برخی از برنامه ها را باز می کنید ، با یک پنجره بازشو از شما استقبال می شود: “اجازه دهید [App Name] فعالیت خود را در برنامه ها و وب سایت های شرکت های دیگر پیگیری کنید؟ “می توانید” از برنامه بخواهید که ردیابی نشود “یا” مجاز “را انتخاب کنید.

وقتی “از برنامه بخواهید که ردیابی نشود” را انتخاب کنیم ، دو اتفاق می افتد. اولین مورد این است که اپل از استفاده از شناسه دستگاه اپل ، هر رشته از حروف و اعداد اختصاص داده شده به تلفن های iPhone ما که برای ردیابی فعالیت های ما در برنامه ها و وب سایت ها استفاده می شود ، برنامه را منع می کند. مورد دوم این است که ما به سازنده برنامه اطلاع می دهیم که به طور کلی نمی خواهیم اطلاعات ما به هیچ وجه با کسی پیگیری و به اشتراک گذاشته شود.

به نظر می رسد که به اندازه کافی آسان است. اما تحت شماره 2 ، اوضاع نیز کمی پیچیده می شود.

شرکت های تبلیغاتی در حال حاضر روش های زیادی برای پیگیری ما فراتر از شناسه دستگاه اپل دارند. به عنوان مثال ، تبلیغ کنندگان ممکن است از روشی به نام اثر انگشت استفاده کنند. این شامل بررسی ویژگی های ظاهراً بی ضرر دستگاه شما – مانند وضوح صفحه ، نسخه سیستم عامل و مدل – و ترکیب آنها برای شناسایی شما و رهگیری شما در برنامه های مختلف است.

محققان حریم خصوصی می گویند ، برای اپل سخت است که از هر ردیابی و اثر انگشت در آیفون جلوگیری کند. این مستلزم دانستن یا پیش بینی هر روش ردیابی جدیدی است که یک شرکت تبلیغاتی اختراع می کند.

مایک آئودی ، بنیانگذار Tiki ، برنامه ای که به شما کمک می کند ببینید برنامه های دیگر با داده های شما چه کاری انجام می دهند ، گفت: “از نظر فنی ، شما نمی توانید کارهای زیادی برای جلوگیری از چنین ردیابی انجام دهید.”

با این حال ، تغییر در محرمانه بودن هنوز قابل توجه است ، زیرا صراحتا به رضایت ما نیاز دارد. اگر به برنامه ها بگوییم که نمی خواهیم ردیابی شویم و آنها این کار را ادامه دهند ، ممکن است اپل مزاحمان را از فروشگاه App خود منع کند.

استفانی نگوین ، دانشمندی که طراحی تجربه کاربر و حریم خصوصی داده ها را مطالعه کرده است ، گفت: در گذشته ، دارندگان آیفون می توانستند تبلیغ کنندگان را در ردیابی آنها محدود کنند ، اما این ابزارها در تنظیماتی دفن می شدند که اکثر افراد جستجو نمی کردند.

خانم نگوین گفت: “این گزینه قبلاً در دسترس بود ، اما واقعاً ، این طور نبود؟” “این یک تغییر بزرگ است – آن را قابل مشاهده می کند.”

از این هفته ، همه برنامه های دارای رفتار ردیابی باید یک پنجره بازشو برای ردیابی برنامه ها در به روزرسانی های بعدی نرم افزار خود داشته باشند. این بدان معناست که در ابتدا احتمالاً شاهد تعداد کمی از برنامه ها هستیم که برای رهگیری ما مجوز می خواهند و با به روزرسانی برنامه های بیشتر ، تعداد آنها افزایش می یابد.

نرم افزار جدید اپل شامل دو ویژگی جدید جالب دیگر است: توانایی استفاده از Siri برای پخش صدا با برنامه های شخص ثالث مانند Spotify و گزینه باز کردن سریع قفل آیفون هنگام پوشیدن ماسک.

برای بسیاری ، آنها مدتها قبل احساس خواهند شد. سیری معمولاً از سال 2015 فقط برای پخش موسیقی با Apple Music کار می کند ، این برای کسانی که می خواهند از دستیار صوتی برای پخش آهنگ با سایر برنامه های موسیقی استفاده کنند آزار دهنده و ناخوشایند است. این تغییر هنگامی اتفاق می افتد که کنترل ضد انحصاری کنترل شود ، چه اپل با طرفداری از برنامه های خود ، رقابت را کاهش می دهد.

برای کار با Siri با سایر سرویس های صوتی نیازی به تغییر تنظیمات نخواهید داشت. اگر معمولاً با یک برنامه شخص ثالث مانند Spotify به موسیقی گوش می دهید ، سیری به مرور یاد می گیرد که آن برنامه را ترجیح می دهید و مطابق با آن پاسخ می دهد. (توسعه دهندگان برنامه های صوتی باید برنامه های خود را برای پشتیبانی از Siri برنامه ریزی کنند ، بنابراین اگر قبلاً این کار را نکرده اند ، کار نمی کند.) این بدان معنی است که اگر همیشه از Spotify برای پخش موسیقی استفاده می کنید ، می توانید بگویید: “Hey ، سیری ، با بازی بیتلز »برای شروع پخش لیست پخش بیتلز در Spotify.

ویژگی جدید دیگر به حل مشکل همه گیر کمک می کند. بیش از یک سال استفاده از ماسک برای دارندگان جدیدتر آیفون که دارای اسکنر صورت برای باز کردن قفل دستگاه هستند ، حتی بیشتر آزار دهنده است. این به این دلیل است که دوربین آیفون در تشخیص عینک های پوشیده شده ما موفق نبود. iOS 14.5 اپل سرانجام مکانیزمی را برای باز کردن قفل تلفن در حالی که مبدل است ، فراهم می کند ، اگرچه به پوشیدن Apple Watch نیاز دارد.

نحوه انجام این کار: وقتی صورت خود را اسکن می کنید و تلفن تشخیص می دهد که نمی تواند شما را تشخیص دهد زیرا دهان و بینی شما مسدود شده است ، بررسی می کند که آیا قفل Apple Watch شما قفل شده یا نزدیک است. ساعت اپل در واقع به عنوان اثبات تأیید اینکه شما در تلاش برای باز کردن قفل تلفن خود هستید عمل می کند.

برای این کار ، نرم افزار را در iPhone و Apple Watch خود به روز کنید ، سپس برنامه Settings را در iPhone باز کنید. به پایین بروید و به “Face ID & Passcode” بروید. در این منو ، به “باز کردن قفل با Apple Watch” بروید و گزینه استفاده از Apple Watch برای باز کردن قفل را هنگامی که اسکنر تصویر صورت شما را با ماسک تشخیص می دهد ، روشن کنید.

دفعه بعدی که در فروشگاه مواد غذایی هستید و به تلفن خود نگاه می کنید ، ساعت شما یک بار لرزیده و قفل تلفن شما را باز می کند. تسکین شیرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *