تولیدکنندگان خودرو سعی می کنند از هکرها جلوتر باشند


کوین تیرنی ، معاون امنیت سایبر جهانی جنرال موتورز گفت: “زندگی انسان درگیر است ، بنابراین امنیت سایبری اولویت اصلی ما است.” این شرکت که دارای 90 مهندس امنیت سایبری تمام وقت است ، آنچه را “حفاظت عمیق” می نامد ، با حذف نرم افزارهای غیرضروری و ایجاد قوانینی که به سیستم های خودرویی اجازه می دهد فقط در صورت لزوم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند ، عمل می کند.

می-بریت پیترز ، سخنگوی گروه نرم افزاری و فناوری این شرکت ، گفت که این روشی است که توسط فولکس واگن دنبال می شود. وی خاطرنشان کرد که سیستم های حساس کنترل فولکس واگن در دامنه های جداگانه ای ذخیره می شوند.

قاره ، تأمین کننده عمده قطعات الکترونیکی به خودروسازان ، برای جلوگیری از حملات از سیستم تشخیص و پیشگیری نفوذ استفاده می کند. آقای اسمولی گفت: “اگر سنسور موقعیت گاز با کیسه هوا صحبت کند ، برنامه ریزی نشده است.” “ما می توانیم جلوی این کار را بگیریم ، اما در حین حرکت ماشین این کار را نمی کنیم.”

با این حال هکرهای مصمم سرانجام راهی برای ورود پیدا می کنند. تا به امروز ، امنیت سایبری وسایل نقلیه یک تجارت بی ثبات و بدون استانداردها و مقررات بین المللی است. اما این در شرف تغییر است.

آیین نامه سازمان ملل در مورد امنیت سایبری وسایل نقلیه در سال جاری لازم الاجرا شد و تولیدکنندگان را ملزم به ارزیابی های مختلف خطر و گزارش تلاش برای نفوذ به منظور آماده سازی امنیت سایبری می کند. این آیین نامه برای کلیه وسایل نقلیه فروخته شده در اروپا از ژوئیه 2024 و در ژاپن و کره جنوبی در سال 2022 به اجرا در خواهد آمد.

اگرچه ایالات متحده در میان 54 کشور امضا کننده نیست ، اما بعید است خودروهایی که در ایالات متحده فروخته می شوند مطابق با استانداردهای مختلف امنیت سایبری در مقایسه با خودروهای فروخته شده در جاهای دیگر و بالعکس باشند.

آقای تیرنی از جنرال موتورز گفت: “مقررات سازمان ملل یک استاندارد جهانی است و ما باید استانداردهای جهانی را داشته باشیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *